Changes..

Att livet från A till Ö skulle följa ett jämnt flöde hade varit som att ha med sig facit till högskoleprovet. Förutsägbart! Förmodligen tråkigt och inte det minsta utvecklande.

I stället så går livet likt en berg och dal bana med alla dess mindre och bättre tjusningar. Jaha och vem vet inte detta ? Alla såklart & vi erfar ändringarna med ett mer eller mindre djup. Under en fest igår fick jag av en arbets kollega höra att mina samtalsämnen alltid har ett enormt djup. Jag tycker själv att jag bjuder på otroligt mkt flams, men efter att ha tänkte efter, så inser jag att hon har rätt. Jag gillar att analysera omvärlden och sätter ofta betyg efter mina egna erfarenheter. Fyra Bröllop och en begavning skulle säkert kunna varit en titel att ha på sin självbiografi.

Händelser påverkar. När jag var 17 tog jag en buss till Paris med en väninna. Vi åkte dit på måfå för att semestra, upptäcka och ha sjuuukt kul. Vi stannade i ca 4 veckor och bodde ömsom på hotell och hos en vän.
Jag träffade där en amerikansk, ett år äldre kille & fick uppleva den Pariskska romansen. Nåväl, tokförälskad grät jag hela vägen hem & vi kom att ha kontakt i hela två år efter denna romans. 
Sista samtalet är han på väg till kriget i dåvarande Jugoslavien, med sikte att rädda världen, talar han med mig som endast då 18 år hade min fåfänga som vapen. POM POM POM...Alltså jag kunde inte alls relatera till eller få en förståelse för vart han skulle just i det samtalet. Och det grämde mig efteråt att han liksom i detta samtalet valde att släppa taget och gå vidare.


I dag är jag skit glad att jag har låtit lättja, utseendefixering och Vecko Revyn låtit styra några år av mitt liv. Allvaret tenderar att ramla rätt i knät på dig ändå. De saker som kommer till dig gör att du ändras vare sig du vill eller ej. Människor vi möter, förlorar, saknar och älskar. De som fäster sig och de som glöms i samma stund.
Mina värderingar idag är starkt rotade i påriktiga händelser som har gett mig förmågan att kunna visa stor empati och förståelse för många människor.

För andra är det svårt, andra lätt och vissa människor fortsätter att blunda hela livet.
Utan förändring!



Ok tema i dagens blogg: Bakfull med konstig Ågren för ngt jag förmodligen ändå inte gjort. Måste därför rannsaka mig själv och blogga förnuftigt....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0