Föräldrarkriiiizzz!

Hur gör man ? När man som förälder helt plötsligt inte räcker tilll längre??? Alltså när man själv är så utpumpad att man helst vill ha en fjärrkontroll och låta pauseknappen bara vara intryckt hela tiden. Ja, jag menar en fjärrkontroll till barnen.

Och ja, jag vet att man kan börja och tänka på dem som inte kan få barn, eller dem som förlorat ett. Jag vet att jag måste Carpediema mig själv och verkligen tänka efter....I know!

Men hur gör man när man efter en dag med 10 tals skrivna offerter, eviga kundsamtal, en lite grinig man, en skitig kaninbur och en räkning på bilens service på 3800 ( shit shit shit där rök halva min vintergarderob).
När håret är fett, träningen suger och pengarna på kontot är slut! Då är i allafall jag en skiiit dålig förälder. Jag orkar inte lyssna, svara med mild röst eller ha tålamod när jag blir avbryten. Jag kan helt plötsligt inte göra mer än en sak samtidigt och bränner vid maten för att jag råkar prata samtidigt. Med minst två barn !!


Kan man ha handuppräckning i hemmet & varför kom det inte med en bruksanvisning från BB där man tvingar barnet att  skrika efter att hon/han räckt upp handen...???

Jag älskar mina barn förgrymmat mycket !
Jag älskar bara inte mig själv med en grinig outlook...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0