Kan vi slippa John Cleese?

1994 arbetade jag på en mkt lyxig restaurang i det skattefria paradiset Jersey, Channal Island. Lite Great britain blandat med lite fransiösk riviera och en hel del tysk historik. Restaurangen var som sig bör 4-stjärnig och med sitt intill liggande Pottery även en turis attraktion. Men själva restaurangen var till 90% väl besökt av rika krösusar.

Vid tillfälle självast John Cleese. En mkt respektfull och härligt galen man. Jag och min portugisika kollega serverade nyfiket herrskapet och intresset från honom var delat. Han var lika nyfiken tillbaka och avbröt sitt sällskap för att tala med oss. RESPEKT!!!

Har alltid gillat karln och skrattat hutlöst åt Fawlty Tower, ett ställe jag förvrigt besökt. I sitt rätta forum är han Grym. NU har han dessvärre anammat svensk reklamfilm & dyker upp lite titt som tätt...
Hua kan vi släppa taget om honom eller han om oss?

Gnäll Katja är förvisso borta och glömd för ett tag, men istället så har jag drabbats av ngn akut rynk kris. I dagsljus, utan solbränna, med usel foundation ser jag helt plötsligt 10 år äldre ut... Scary vad konstig självuppfattning man kan få från dag till dag. Släpar därav ut hunden i spåret och springer som en tossa för att låta den härliga höstluften föryngra mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0