Tekniskt fel...

Vissa dagar är inte som andra. Hela systemet liksom hänger sig och rosslar till. Ungefär som vår IT anläggning på jobbet där vårt internet (vi är snart 50 anställda) är en låda med sladdar som påminner om de där knep och knåp pyramiderna. Tonvis med sladdar i en enda röra & därunder en låda som påminner om vårt gamla telefon modem. Häromdagen kraschade "hela skiten" & man kan minst säga att vi 2000 talets karriärister såg ut som ett gäng fågelholkar.

Ingenting funkade whatsoever....! I exakt samma status hamnar jag ibland, inte för att jag påminner så mkt om ett gäng gamla sladdar, men jag är väldigt lik telias telefonmodem. Jag ringer upp för att i ngr minuter ljusna och  vara uppkopplad, men senare så tonar det ringande ljudet bort och skärmen är svart igen.

Nu låter det som om jag till trots dukat under för mina genetiska förutsättningar. Ni vet den där sjörövarfabbe som sitter på ngn öde ö ngn stans och inte har en endaste guldpeng i sin kappsäck. Han har en diagnos som heter manodepressiv. Och han är förutom manisk min biologiska & genetiska far.

Noop, inte deppig alls. Inte bortsett från att jag idag förlorade två mkt kära kollegor. En för att förverkliga sin dröm i Spanien & den andra åter till sin hemort för att orka överleva förlusten av sin 3 åriga dotter. Som dog.
Tårtor, blomsterkvastar och tårar igen.

Förutom den svackan så går mitt system på bottenskrap på grund av den eviga kampen mot sköldkörtelns trotsiga beteende. Ett värde på ett blodprov som säger en sak , men visar en annan. Som att ha MVG på alla prov i skolan men få -G i examensbetyg.

Tack vare en underbar sköterska, syster Birgitta, fick jag idag kunskap om en känd föreläsare och forskare i just de sjukdomarna som rör ämnesomsättningen. Den artikeln gav nytt hopp och made my day. Var 4:e kvinna drabbas,,,kanske du? skriv isåfall jag har än så länge bara Mollgan jag kan tala med  ( ni vet alfons åbergs låtsaskompis)



Mannen jobbar, IDOL är slut, sängen ropar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0