Early morning, shiny day !

06.57 på en mack i Varberg. E6:an har legat som bomull under sommardäcken och månen visat vägen söderut. Långtradarchaffisarna gäspar nyvaket och inne på Statoil pågår febril aktivitet. Det är bäcksvart ute, luften kylig & en väldigt tidig start på dagen. Det dova mullret från E6 påminner om liv & att leva! De härliga dofterna från olja, nybakta bullar & motorväg ger mig lust. På väg, vart än i världen så sveper energin in genom bilrutan och skakar om. Morrongänget gör leendet fånigt och lämnar en myspysig göteborsk känsla långt ned i märgen. Sydsvenskans annonsdag i Malmö. Utställarmässa, föreläsningar och mingel! Jag är Incognito min sorgliga figur och åter mig själv. Den första och enda föreläsningen jag lyssnar på är från superhärlig medsyster;). En göteborska med GOAST humor, yvighet och massa värde. Ämnet:Personal Branding högaktuellt, stimulerande med mersmak. Jag blir såklart trött, jag har såklart fel skor , för liten bh ( alt för svullen överdel) och en mycket liten hjärna. Men det går såklart och med SM guld i mingel så uthärdar man det mesta. Malmö, en härlig stad, med mindre härlig dialekt men med fullt av potential. I bilen på vägen hem summeras dagen som lyckad! Så lyckad att jag väl hemma beger mig ut i springspåret! Känns helt galet när jag minns väckarklockan 05.50 men lika tok härligt när fötterna landar i gruset. Jag lever! ( bild på lilla syster yster isa när hon var liten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0